söndag 24 januari 2010

Söndagsmorgon - sopor och reflektioner

Jag blev visst lite bitsk i går melllan lucnhvinaren och eftermiddagsgroggen. Jag ber om ursäkt för det kära läsare - om ni nu finns. När det gäller bilden ser ni hur fint sophanteringen i Paris fungerar. Om ni hittar ett sådant här sopberg utanför en port vet ni att ni hittat hem till mig. Bara att kliva över alla sopsäckar med blöjor och tompavor. Välkomna!

För övrigt har jag funderat över vilket oerhört brott mot all god smak det är av kvällstidningarna att publicera bilder på Tommy Körberg som är tagna efter 1980. Man blir ju direkt illamående - skicka bilderna till Tiger Woods, det lär ju bota all slags lust i ett huj.

Nu ska jag fundera över mitt nästa stora projekt - en diktsamling om min Sturm und Drang period - jag tror att den ska heta: "Kuken, ballen - hål i skallen". Vad sägs?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar